Bu eğitimde iç eğitmenlerin; eğitim içeriği geliştirmenin ilke ve kavramlarına hakim olmaları, bu ilke ve kavramları kullanarak herhangi bir alanda etkin bir eğitim programı geliştirebilmeleri, yetişkinlere yönelik öğrenme ilkelerini kavramaları ve bunları eğitimlerinde uygulamaları, öğretim hizmetlerinin değişkenlerini ( ipuçları, aktif katılım, pekiştirme ) tanımaları ve bunları uygulamaları, ifade, sunum, sahne hakimiyeti, hedef kitle hakimiyeti becerilerini güçlendirmelerini hedeflemektedir.
Kayıt olmak için; https://iyzi.link/AJG83g
En Yakın Sınıf TarihleriSİZİ ARAMAMIZI İSTER MİSİNİZ?
Eğitimlerle ilgili bilgi almak için formu doldurun Sizi hemen arayalım!
SOSYAL MEDYADA DİALOG
EĞİTİM DETAYI
Eğitimcinin Eğitimi:
Bu eğitimde iç eğitmenlerin; eğitim içeriği geliştirmenin ilke ve kavramlarına hakim olmaları, bu ilke ve kavramları kullanarak herhangi bir alanda etkin bir eğitim programı geliştirebilmeleri, yetişkinlere yönelik öğrenme ilkelerini kavramaları ve bunları eğitimlerinde uygulamaları, öğretim hizmetlerinin değişkenlerini ( ipuçları, aktif katılım, pekiştirme ) tanımaları ve bunları uygulamaları, ifade, sunum, sahne hakimiyeti, hedef kitle hakimiyeti becerilerini güçlendirmelerini hedeflemektedir.
MEZUNLARIMIZ
KURS İÇERİĞİ
1. Gün
Nasıl Konuşuyoruz?
Ses - Nefes Kullanımı: Diyafram destekli, doğru nefes sayesinde heyecanı kontrol altına alarak, doğru bir konuşma temposu ve enerjik bir ses tonuyla tane tane, anlaşılır konuşma üzerine, hayat boyu kullanabileceğiniz çalışmalar yapılır.
Diksiyon - Fonetik: Doğru, renkli ve etkili bir konuşma, diksiyon ve fonetik kurallarına uyarak gerçekleştirilir. Kelimeleri doğru telaffuz ederek, doğru tonlama ve vurgularla monotonluktan uzak, etkileyici ve renkli bir konuşma için gerekli bilgiler paylaşılır, uygulamalar yapılır.
Konuşma - Hitabet: Konuşmanın temel prensipleri, konuşmada yapılması ve yapılmaması gerekenler, topluluk önünde konuşma, bire bir konuşmalarda etkili iletişim, doğaçlama konuşmalar, duygu ve düşünceleri konuşma ve beden yoluyla doğru aktarma, konuşmayla etkileme, istenilen izlenimi bırakma gibi konular üzerinde çalışmalar yapılır.
2. Gün
Nasıl Öğreniyoruz ?
- Başlıca öğrenme kuramları
- Bilgiyi İşleme Modeli
- Öğretim Stratejileri
- Öğrenme Metodları
- Öğrenme Hedefleri
- Grup çalışması – Uygulama
Öğrenme Modelinin Oluşumu
-Yetişkin Eğitiminin Özellikleri
-Yetişkin Eğitiminde Öğretme Yöntem ve Teknikleri
-Grup Çalışması – Uygulama
-Öğrenme ve öğretme Stilleri
-Görsel Öğrenme
-İşitsel Öğrenme
-Beden ile Öğrenme
-Öğrenme Yolları
- Aktif Dinleme
- Not Alma
- Görsel Materyalleri Kullanma
- Sorular Sorma
-Bilgiyi İşleme Süreci
- Beklenti
- Algılama
- Genelleştirme
- Hatırlama
- Grup Çalışması – Uygulama
- Beyin Fırtınası – Soru Cevap
-Gün Değerlendirmesi
3. Gün
Eğitim Programı Tasarlama
- Eğitim İhtiyaç Analizi
-Eğitim Programının Öğeleri
- Hedefler
- Eğitim Durumları
- Sınama Durumları
-Beklentilere Uygun Eğitim Hazırlamak
-Program ve Tasarım
- Sunum Türünün Belirlenmesi
- Hitap Edilen Kitlenin Tanınması
- Doğru Kaynakların Seçimi
-İçerik Seçimi
-Sürecin Katılımcılara Göre Planlanması
-Eğitim Ortamı
-Eğitim Yöntemine Göre Oturma Düzeni Oluşturma
-Bir Eğitim Ünitesinin Planlanması
- Giriş
- Gelişme
- Sonuç
-Eğitim İçin Gerekli Ekipmanların Hazırlanması
-Hazırlık Kontrolleri
-Eğitim Notlarının Hazırlanması
4. Gün
Eğitim Sunumu Hazırlama ve Sahne
-Etkili Sunumun Amacı ve Önemi
-Eğitimcinin Rolü
-Katılımcı Psikolojisi ve Önemi
-Katılımcılarla Sözlü ve Sözsüz İletişim
- Katılımcılarla Güven İlişkisi Kurabilmek
- Aykırı Seslerin Bastırılması
- Katılımcılarla Eşit Mesafe Kuralı
- Kişisel Alanı Korumak
-Yeni Eğitim Anlayışı: Eğlenerek Öğrenmek
-Eğitimde Oyunların Öğrenmeye Etkisi
-Etkili Sunum Aşamaları
-Dikkat Çekme
-Sunum Öncesi ve Sonrası Yapılması Gerekenler
-Eğitim Sunumu Uygulaması
-Değerlendirme
SIKÇA SORULAN SORULAR
Tweet